Šk ol ka  U  Ov ek
...v duchu waldorfské pedagogiky.
Menu

O ŠKOLCE

PROVOZ ŠKOLKY

Školní rok začíná 1.9. a končí 31.8. následujícího kalendářního roku. V měsíci červenci je školka uzavřena. V srpnu je školka po dobu 4 týdnů otevřena v rámci prázdninového provozu, přesný plán rodiče obdrží na úvodní schůzce v měsíci září. Provoz školky je od 7.00 do 16.30 hod.

Vyzvedávání dětí:

Po obědě 12.30–13.00 hod.

Odpolední 15.00–16.30 hod. (školka i zahrada se uzavírá v 16.30 hod., je tedy nutné vyzvednout dítě s jistým předstihem)

Při vyzvedávání předá učitel dítě jen zákonným zástupcům nebo osobám jmenovitě uvedeným v evidenčním listu dítěte, jiným osobám nemůže být dítě vydáno.

Průběh dne:

7.00 – 8.45 volná hra a jiné činnosti podle zájmu dětí, společná činnost dle týdenního programu
9.00 – 9.20 pohybová hra
9.20 – 9.40 svačina
9.40 – 10.00 komunitní kruh
10.00 – 12.00 pobyt venku
12.00 – 12.30 oběd
12.30 – 13.00 příprava na odpočinek
13.00 – 14.30 odpolední odpočinek
14.30 – 16.30 svačina, volná hra a činnosti podle zájmu dětí

Průběh týdne:

pondělí: prostorové tvoření
(modelování, vystřihování, lepení, práce s voskem aj.)

úterý: práce s potravinami
(pečení, příprava svačinky, krájení zeleniny na polévku, příp. vaření a pečení venku na kamnech a v peci)

středa: celodopolední pobyt venku
(zejména výlety v okolí školky 8.00 – 11.45 hod. – příchod nejpozději do 8.00 hod.)

čtvrtek: malování akvarelovými barvami

pátek: volná hra, péče o prostory třídy, oprava hraček či vytváření nových EURYTMIE (dolní třída 8.30 – 9.00 hod., horní třída 9.00 – 9.30 hod.)

Doplňkové aktivity:

Dětská jóga, ve vybrané dny v rámci pohybové hry.

Výuka anglického jazyka, jako volitelná činnost v odpoledních hodinách.

Kontakty:

Mateřská škola U oveček

školská právnická osoba zapsaná v rejstříku škol a školských zařízení

(dříve pod názvem Soukromá mateřská škola Plzeň-Božkov)

adresa: Božkovské náměstí 576/2a, 326 00 Plzeň

IČ: 71341234

IZO: 691001979

číslo bankovního účtu: 2802025604/2010

email: info@skolkauovecek.cz

Zřizovatel školy: 21th Promotions, a.s., IČ 27808688, se sídlem Jablonského 604/7, 326 00 Plzeň

Vzdělávací principy

Vzdělávací programy založené na waldorfské pedagogice se mohou lišit podle země, kultury, velikosti skupiny, věkového rozmezí a individuálního vzdělávacího přístupu. Při zachování této různorodosti sdílí waldorfská pedagogika určité základní charakteristiky:

Uznáváme, že zdravý vývoj dítěte se plně uskutečňuje ve společenství lidí, mezi nimiž panují zdravé sociální vztahy ve všech rovinách: mezi rodiči, učiteli a dětmi. Waldorfští učitelé se snaží vytvořit taková vědomá, spolupracující společenství. Vnímají vlastní počínání jako součást celosvětového kulturního impulsu.

Základní charakteristika waldorfské pedagogiky předškolního věku

Budoucí vývoj každého jednotlivého dítěte a lidskosti jako takové záleží na zdravých zkušenostech v prvních sedmi letech života. Atmosféra láskyplné vřelosti a vedení, která vytváří radost, úžas a úctu, podporuje takový zdravý vývoj. Nejzákladnějším aspektem práce s malými dětmi je vnitřní přístup učitele, který poskytuje předobraz pro dětskou nápodobu. Tudíž práce waldorfského učitele vyžaduje neutuchající proces zkoumání a sebevzdělávání, včetně studia antroposofie, meditační praxe, umělecké a praktické činnosti.

Ve waldorfských školkách a jeslích, dětských centrech, rodičovských a mateřských centrech a dalších zařízeních, jsou budovány základy pro pozdější učení a zdravý vývoj dětí, včetně jejich celoživotního fyzického, emocionálního, intelektuálního a spirituálního růstu.

Toto vzdělávání, které je založené na pochopení vývoje lidské individuality, nabízí ochranu a respekt důstojnosti dětství. Zahrnuje porozumění postupnému vývoji dítěte od doby před narozením až po sedmý rok. Věnuje zvláštní pozornost důležitosti rozvoje chůze, řeči a myšlení v prvních třech letech života.

Waldorfská pedagogika bere v potaz vývojové potřeby různých věkových skupin: vůlí vedenou fyzickou aktivitu v prvních třech letech; imaginativní hru v třech až pěti letech a nakonec stále více badatelsky orientovaný a poznávací přístup k učení v době před nástupem do školy.

Prohlášení, vydané International Association for Steiner/ Waldorf Early Education, jejímž je Asociace Waldorfských mateřských škol ČR členskou organizací.

Přeložila Johana Passerin

Zdroj: www.iaswece.org.